Bemutatkozik a Simpra!

Cégünk, a GSS Group Hungary Kft. a Simpra vendéglátó szoftver hivatalos magyarországi forgalmazója. Csapatunk tagjai azért felelnek, hogy neked a legegyszerűbb legyen a Simpra telepítése, beállítása és használata. Segítünk abban, hogy elsajátítsd a szoftver funkcióit, ezáltal gördülékenyebbé tedd napi munkádat.

Viszont ne rohanjunk ennyire előre, nézzük, hogyan is kezdődött az egész!

A GSS Hungary-t 2011-ben alapítottuk azzal a céllal, hogy különböző informatikai fejlesztéseink által partnereinknek olyan személyre szabott megoldásokat találjunk, melyek egy átláthatóbb, költséghatékonyabb működést és egyúttal nagyobb árbevételt eredményeznek. Fő profilunk az informatikai szaktanácsadás, mely keretében ügyviteli, szállítmányozási és logisztikai ágazati szoftverfejlesztéssel foglalkozunk. Egyik első saját fejlesztésű alkalmazásunk a SalesBond volt, egy Android alapú mobil kereskedelmi szoftver, mely első sorban területi képviselők és munkatársaik munkáját segíti különböző adminisztratív, riportálási és tervezési funkciókkal. 

A Simpra alkalmazás és a GSS Hungary közös története a 2018. évben kezdődött. Ekkor keresett meg minket az isztambuli székhelyű informatikai fejlesztő cég, a Protel. Szerették volna az ekkor már európa több országában bevált Simpra éttermi szoftvert Magyarországon is bevezetni és felkértek, hogy legyünk az alkalmazás hazai disztribútorai. Megtiszteltetésnek vettük a felkérést és örömmel álltunk a feladat elé. Házon belül Molnár Zoltánt bíztuk meg a projekt vezetésével. Most őt kértük meg, hogy meséljen egy kicsit a Simpra-projektről, a kezdeti lépésekről, ügyfeleink visszajelzéséről és mutassa be nekünk az alkalmazást.

2018. októberében kezdtük meg az alkalmazás hazai tesztelését. Első lépésként vendéglátóipari szakemberekkel vettük fel a kapcsolatot, az ő tanácsaik alapján a hazai igényeknek megfelelő funkciókkal bővítettük, lefordítottuk, majd sor került az első pilot helyek bevezetésére. Az első időszakban főként referenciapartnereket kerestünk, kisebb gyorséttermekkel, kávézókkal alakítottunk ki partneri viszonyt, akiknél viszonylag egyszerűbbek voltak a munkafolyamatok. A pár hónapos használat során tett visszajelzéseiket felhasználva léptünk a következő szintre, amikor már éttermekkel, franchise hálózatokkal is együttműködést alakítottunk ki. A rendelésfelvételen túl olyan újabb funkciókat is élesben kipróbáltunk, mint az asztalszervíz vagy a készletkezelés egy nagyobb árukészlettel rendelkező ügyfélnél.

A nagy áttörést a 2019-es év hozta el. Februárban vettünk részt első alkalommal a Kávébár Bazáron. Aki odajött a pultunkhoz kipróbálni a szoftvert, az pillanatok alatt átlátta a működését, percek alatt tudott rendelést leadni, nem kellett felesleges funkciókkal bajlódnia. Elég letisztult a szoftver, és ezt észre is vették ügyfeleink. A pénztárgépkapcsolat nagyon tetszett nekik, mert elég egy tabletet / iPadet egy kisebb pénztárgéphez csatlakoztatni, így az az egész rendszer egy kis kávézó kisebb pultján is kényelemesen elfér. Valamint ugyanebben az évben részt vettünk a HUNGEXPON megrendezett Sirha Budapesten is. Ez volt talán a Simpra projekt egyik legnagyobb kihívása, hiszen egy szakmailag elismert, látogatók ezreit vonzó rendezvényen mutathattuk meg magunkat, ahol más, régebbi éttermi szoftverek is jelen voltak. Érdeklőkben nem volt hiány, látták rajtunk, hogy nyitottak vagyunk és segítőkészek, mindenkinek próbáltunk segíteni, aki odajött hozzánk. Ez a célunk a jövőben is, hogy minden ügyfelet ki tudjunk szolgálni és ne legyenek negatív visszajelzések, ami egy új szoftver esetében nagyon fontos. 

Összeségében pozitívak fogadták az alkalmazást mind a két rendezvényen, sok új ügyfelet sikerült szereznünk, ami azt jelzi, hogy van igény erre a szoftverre. Nagyon sok szoftver van a piacon, de a miénk talán egyedülálló abban, hogy egyszerűen kezelhető, akár egy óra alatt megtanulható mind a rendelési, mind a készletkezelési része. Egyszerűen konfigurálható, volt, hogy egy nap alatt négy üzletet le tudtunk telepíteni. Igaz, ott rendelkezésre álltak a szükséges eszközök, de tényleg nagyon gyorsan be lehet üzemelni. 

Másik nagy előnye a szoftverünknek, hogy egy komoly, nemzetközi fejlesztőcsapat áll mögötte. Ők egyfelől gyorsan tudnak reagálni a magyarországi használat során felmerült igényekre, másfelől elérhetővé teszik a más országokban bevált megoldások használatát is. Így minden olyan funkció, amit egyéb országoknak fejlesztenek, azokat mi szintén megkapjunk, ehhez a magyar felhasználók minden további díjfizetés nélkül is hozzáférnek. 

A pénztárgép-összeköttetés például kifejezetten hazai igény volt, ez egy olyan plusz, amit nem mindegyik szoftver tud. Ezt úgy oldottuk meg, hogy a program készít egy bizonylatot, majd az azon levő QR kódot beolvasva állítja ki a pénztágép a nyugtát. Szintén itthoni sajátosság a helyben fogyasztott és elvitelre kért termékekre vonatkozó eltérő ÁFA kulcs. Ez a megoldás Európában is elég egyedi, így az erre is fejlesztettünk egy funkciót, hogy a pultosok megfelelően tudják kezelni. Bár nem kifejezetten itthoni jelenség, de a hazai fejlesztés során bővítettük a programot egy olyan modullal, mely segítségével könnyen kezelhetők az egy termékhez tartozó külön méretek. Például, ha egy adott márkájú sör kapható pohár, korsó és üveg kiszerelésben is, úgy azokat nem kell három külön tételként szerepeltetni, hanem lehetséges a termékhez különböző méretek hozzárendelése. 

Más országokból kapott megoldások közül a „Happy Hour” vagy a „Kombó Menü” funkciót tudnám kiemelni. A Happy Hour segítségével be lehet állítani, hogy egy bizonyos idő után az adott termékeket a rendszer automatikusan kedvezményes áron kínálja. Például, ha hétköznapokon este hat után kedvezményes áron kívánjuk árulni a péksüteményeket, egy egyszeri beállítást követően a program magától csökkenti a megadott termékek árát a kért időponttól. A Kombó Menü funkciónak köszönhetően nem kell külön termékként felvinni a menüket, hanem ha bizonyos termékkombinációkat hozzáadsz a számlához, akkor a rendszer automatikusan a menühöz tartozó kedvezményes árral fog számolni. 

Úgy gondolom, hogy eddig összességében pozitív volt az alkalmazás hazai fogadtatása. A Simpra komplett megoldást nyújt a vendéglátás számára, mind a rendelésfelvétel, készletkezelés, mind a hűségprogram és a törzsvásárlók kezelése terén. Ugyanakkor letisztult, egyszerűen kezelhető, pár óra alatt megtanulható a használata. Mindemellett az ára is kifejezetten kedvező, nem kell feltétlenül több százezres költségbe vernie magát az üzletnek, hogy legyen egy ilyen rendszere, ami a mostani járványhelyzetben igazán fontos szempont.